Thailand - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Babettegoesintothewild - WaarBenJij.nu Thailand - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Babettegoesintothewild - WaarBenJij.nu

Thailand

Blijf op de hoogte en volg

14 Februari 2014 | Thailand, Koh Tao

De vlucht naar Bangkok duurde ongeveer 4,5 uur. Midden in de nacht vertrok ik vanuit Bangalore naar het vliegveld. Bangalore is een beetje Delft van India. Technisch georienteerd en voor India ook redelijk westers. De laatste dag in India heb ik gespendeerd in een winkelstraat met een vero moda (!!!!) en mac donalds waar ze alleen kipburgers verkochten! 's Nachts ging ik met de taxi naar het vliegveld wat een vrij nieuw vliegveld bleek te zijn. En wat een verschil t.o.v. Nepal. Zoooo ontzettend nieuw, schoon en groot. Als ik nu terug kijk naar Nepal vraag ik me af of ik ooit nog op zo'n onontwikkeld vliegveld terecht kom in mijn leven. Achteraf gezien was Nepal best wel een heftig land om mee te beginnen en ik denk ook het armste land wat ik heb gezien (alhoewel in India een statiosnhal gevult was met homeless people.. dus misschien ook wel niet)

Rond 09:00 uur kwam ik aan in Bangkok, Thailand. Samen met wat Spaanse vrienden die ik in Hampi had ontmoet, pakte we de trein naar de stad. Ik wist dat er een verschil zou zijn tussen Thailand en India & Nepal, maar dat dit verschil zoo groot zou zijn had ik nooit verwacht.
Op het vliegveld aangekomen had ik het idee dat ik in Amsterdam terecht was gekomen: grijs en bewolkt, hihi! Maar ook de treinen, het vliegveld, de straten, de mensen (allerlei verschillende culturen door elkaar gemixed).. Alles was zooo modern en zoooo schoon. En ook; wat voelde ik me ongelofelijk veilig en tegelijkertijd ook vrij.

Op dit moment bevind ik mij op Koh Tao, vandaag heb ik mijn eerste duikles gevolgd: wow.. wat een bijzondere wereld is de onderwater wereld. Het is nog wel een klein beetje onwennig en ook wel spannend. Opeens besef je hoe erg afhankelijk je bent van zuurstof in de lucht en het leven op het land zo anders is als het leven onder water. Heel bijzonder. Morgen ga ik verder met mijn cursus :D Vandaag heb ik ongeveer tot 5 meter diep gedoken, erg apart als je omhoog kijkt en ziet hoe ver je onder water zit!
Gister heb ik gelift op het eiland (mam, no worries het was harstikke veilig), een hele ervaring waarbij ik een nerd (zo'n aziatische nerd), een Amsterdams meisje en een jongen uit Engeland heb ontmoet. Ik ontmoet continu allemaal verschillende wat echt zo leuk is :D!! Vandaag ook gepraat met een man uit Burma die hier op het eiland al 15 jaar werkt omdat de omstandigheden beter voor hem zijn dan in Burma. Dit maakt me erg nieuwsgierig naar Burma.... :) en zal wellicht ook mijn volgende bestemmig zijn!

Nu ik in Thailand ben besef ik steeds beter hoe bijzonder India is. In India heb ik gedanst op het strand bij zonsondergang met trommels en gitaren, waarbij we lachten en geluikkig waren. Ook heb ik 's nachts gezwommen in de Indische Zee waarbij het plankton licht gaf (schijnt ook bekent te zijn uit de film: life of pie, die ik zelf nog niet heb gezien).
In Thailand voel ik me vrij en zelf verzekerd. Reizen is hier een stuk makkelijker en veiliger en daar geniet ik ook erg van. Maar natuurlijk mis ik India ook wel een klein beetje!!

Nadat ik mijn duikcursus heb beindigt zal ik mijn reis voortzetten naar Koh Pangan, het eiland dat bekent staat om de full moon party's. Daar wil ik een beetje muziek maken en hoepelen op het strand en genieten van al het moois wat het eiland te bieden heeft!






  • 16 Februari 2014 - 09:35

    Bea:

    Heel bijzonder. Wat een ervaringen allemaal . Ben heel benieuwd naar al je verhale over een paar maanden x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Koh Tao

Actief sinds 29 Nov. 2013
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 7386

Voorgaande reizen:

03 December 2013 - 24 April 2014

Mount everest, here i come!

Landen bezocht: