ik wil naar huis toe - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Babettegoesintothewild - WaarBenJij.nu ik wil naar huis toe - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Babettegoesintothewild - WaarBenJij.nu

ik wil naar huis toe

Blijf op de hoogte en volg

23 April 2014 | Cambodja, Preah Seihanouk

Vandaag 23 april 14:45, het moment dat ik zou landen op Nederlandse bodem. Een moment waar ik naar uit gekeken heb op momenten dat ik verdrietig was of me eenzaam voelde. Een moment waarop ik dacht mijn vrienden en familie weer in de armen te kunnen sluiten. Maar ook een moment waar ik tegen op zat omdat ik nog lang niet klaar was om naar huis te gaan.. en dus mijn ticket heb ongeboekt. Toch voel ik me inmiddels klaar om naar huis te gaan. Onbewust heb ik me psychisch voorbereid op deze dag.. En hier zit ik dan, in een hangmat, op een wit strand, cambodia. Wat is het leven toch een nachtmerrie!
Ook al klinkt dit verschikkelijk vervelend allemaal, toch heb ik een klein reisdipje gehad. Inmiddels gaat het weer helemaal goed, ook al zit ik 7 dagen lang minstens 10 keer per dag op een wc pot water uit te sproeien met een flinke oerkrachten (wist niet dat ik het in me had)! Reizigersdiarre. Na India dacht ik compleet genezen te zijn van alle gekke ziektes, maar cambodja kan er ook wat van! Ze hebben me bij de pharmacy wel 3 verschillende soorten antibiotica meegegeven en in totaal beschik ik over 8 verschillende soorten medicijnen, erg typerend voor Azië! En een beetje overdreven, klein beetjr maar. Ik begin even met 1, even kijken hoe dit gaat lopen.
De afgelopen tijd is, lekker eentonig wordt het, super! Ik ben een droom, hitchhiking all over the world, aan het waarmaken (en ik ga dit in europa met mn allerliefste vriendinnetje ook doen :D ) Van Laos tot het zuiden van Cambodja heb ik met 3 fantastische meiden gelift. De meeste van jullie hebben vast wel wat gekke foto's op Facebook van hen voorbij zien komen! We noemden ons zelf de power rangers, charlie`s angels, powerpuffgirls. We regelden voor 10 dollar hotelkamers t.w.v. 55 dollar. We huurden motorbikes en reden over zandwegen en door jungels. We hitchhikete van het noorden naar het zuiden, achter in trucks van stoere aziatische mannen. We belandde op een cambodjaanse housewarming en kregen fantastisch eten (waar ze achteraf geld voor wilde hebben,haha) en we zaten in luxe auto's met airconditioning! We zongen liedjes en genoten elke keer weer van de overwinning een nieuwe lift te hebben geregeld!
Na naar een full moon party te zijn geweest op een wit strand en palmbomen heb ik de meiden gedag gezegd en ben ik verder alleen op pad gegaan. Ik kocht een tent en ben doorgereis naar koh ta Kiev, waar ik helemaal back to basic in een tentje midden in de jungle hb geleefd. Omringd door giftige en dodelijke slangen en allerlei ander tropische flora en fauna. Er was niks, behalve ik, mijn tent, enkele andere mensen en.....diarree. Dus dit avontuur was van korte duur: mijn lichaam met het dagdeel zwakker en dus moest ik het eiland verlaten om aan te sterken. Wat inhoud dat ik ben beland op otres beach, met n privé hut en eigen badkamer, life is a bitch. Hier kan ik even flink aansterken. Morgen is er een illegale rave in een jungle . Deze plek begint, net zoals pai, mijn hart langzaam te veroveren.. nog ruim 3 weken vol gas genieten, het is maar goed dat de spaarpot leeg raakt,want anders....

Tot in mei:) !

  • 23 April 2014 - 16:18

    Sophie Geertzen :

    Lief Babetje!
    Geniet ervan tussen de wc bezoeken door!
    Beterschap, maar bovenal heel veel plezier en geluk!
    Liefs xx Sophie

  • 23 April 2014 - 16:22

    Adinde:

    super cool babette!!!!!!!!!!! geniet!!!!

  • 23 April 2014 - 19:15

    Annick:

    Wat maak je weer veel mee!!! Wat leuk om allemaal te lezen! Behalve dan die shit verhalen tussendoor haha!
    En het aftellen voor mij is begonnen. Bijna ben je weer terug lief zusje!!! :D xxxxx

  • 26 April 2014 - 07:31

    Zomaar:

    Ik ben opnieuw begonnen met aftellen ;-) Hopelijk ben je nu aardig opgeknapt en kan je nog flink genieten van al het moois XX

  • 02 November 2014 - 15:47

    Iris :

    Jeeeej, finally found you!

    En nu ga ik zodra mn tentamens voorbij zijn toch echt een paar verhalen van je lezen! Echt vet waar je allemaal geweest bent!! =D
    Hoe is het verder met je?
    Sauna op science park is defect =[


    groetjes iris ( die van de sauna met bart ( floris xD)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Preah Seihanouk

Actief sinds 29 Nov. 2013
Verslag gelezen: 1904
Totaal aantal bezoekers 7385

Voorgaande reizen:

03 December 2013 - 24 April 2014

Mount everest, here i come!

Landen bezocht: