Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Babettegoesintothewild - WaarBenJij.nu Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Babettegoesintothewild - WaarBenJij.nu

Kathmandu

Blijf op de hoogte en volg

07 December 2013 | Nepal, Kathmandu

Sokken, tandenborstel, films, wijn.. Ze wisten van geen ophouden daar bij Ethiad airines! Wat een ontzettende luxe vlucht was dat! Na te hebben overgestap op Abu Dhabi in de Verenigde Emiraten met palmbomen en mannen in witte jurken, kwam ik aan in Kathmandu. Er stond al iemand voor mij klaar met het bordje ' Alobar1000' om mij op te halen van het vliegveld en me te brengen naar het hostel. Ik was erg blij dat ik dit van te voren geregeld had want het begon donker te worden buiten en ik vond het best spannend! Toen ik eenmaal in het busje zat kreeg ik bijna de slappe lach. Alle auto's, scooters,brommers en wandelaars gingen kris kras door elkaar heen. Daarnaast zit in Nepal het stuur aan de rechterkant, i.p.v. links. Het was 1 grote chaos en dat werkte behoorlijk op m'n lachspieren :D
Ik heb de eerste 24 uur behoorlijk moeten wennen aan het backpackers bestaan en de chaos in de stad. Niet allen chaos, maar het is hier ook ontzettend vies. In Nederland is alles zo ontzettend georganiseerd, wat leuker is laat ik aan jou over :)
De volgende dag ben ik meteen naar de ambassade van India gegaan om daar een visum te regelen voor mijn volgende bestemming. Op dit moment ben ik er absoluut nog niet klaar voor. Eerst wil ik nog genieten van de mount everest base camp trekking, Pokhara (hippie plek) en al het andere moois wat Nepal heeft te bieden. Er hangt hier een fantastische spirituele sfeer waar ik ontzettend van geniet. Ik ben ook naar een plek geweest waar ze mensen op de brandstapel gooien die overleden zijn om ze te cremeren, je ziet gewoon alles gebeuren. Gelukkig zag ik het in de verte, hele aparte ervaring was het. Deze wijze van omgaan met overledende is volgens Hindoestaanse wijze, erg apart.
In het hostel is het ontzettend gezellig. Allemaal leuke hippie's, wel veel mannen. Morgen ga ik beginnen aan de mount everest, rond kerst zal ik waarschijnlijk ook op de berg zijn!

Iedereen fijne feestdagen gewenst :) Na de kerst zal ik een update geven over de wandeling :)

  • 07 December 2013 - 12:32

    Janneke:

    Succes lieverd!!!! en heel veeeeel plezier! xxxx

  • 07 December 2013 - 12:38

    Roeland:

    Leuk! Ik ben over 2 weken voor 2 weken in madrid! Ga niet naar Everest maar wel veel leuke dingen doen! Grappig ok al wat ervaringen te lezen van waar ik strax ook ben! Geniet ervan bab!

  • 07 December 2013 - 12:39

    Roeland:

    Madrid is natuurlijk Nepal:p

  • 07 December 2013 - 12:44

    Edith:

    Heel veel succes moppie! You can do it! ;-) Kus

  • 07 December 2013 - 13:08

    Linda:

    Wat leuk dat je bent gaan reizen!! Hoop dat alles geweldig wordt!! kus!

  • 07 December 2013 - 13:14

    Jona:

    Heel veel plezier en succes met de trekking!! :D

  • 07 December 2013 - 16:25

    Marleen:

    Lekker babsie! Succes op die berg, tik die top aan ;) xxx

  • 07 December 2013 - 18:00

    Annick:

    Wat leuk lief zusje!!! Het klinkt tot nu toe erg goed en bijzonder. Ik ben benieuwd hoe je het wandelen gaat vinden!x

  • 08 December 2013 - 11:27

    Ingrid Koers:

    heel erg veel plezier daar en geniet ervan.

  • 15 December 2013 - 23:02

    Carly:

    Wat een stoer wijf ben je ook!! Geef 'm van jetje! XX

  • 17 December 2013 - 09:41

    Desiree Koolhaas:

    Hey Babs!

    Wat gaag allemaal, geniet er lekker van! groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Actief sinds 29 Nov. 2013
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 7403

Voorgaande reizen:

03 December 2013 - 24 April 2014

Mount everest, here i come!

Landen bezocht: