India, je houdt ervan of je haat het. - Reisverslag uit Lukla, Nepal van Babettegoesintothewild - WaarBenJij.nu India, je houdt ervan of je haat het. - Reisverslag uit Lukla, Nepal van Babettegoesintothewild - WaarBenJij.nu

India, je houdt ervan of je haat het.

Blijf op de hoogte en volg

15 Januari 2014 | Nepal, Lukla

India, heel veel mensen, vooral heel veel mannen. Ze zijn er van alle leeftijden. Jong en oud, grijs en kaal. Ze staren je aan. Ongegeneerd, gemakkelijk een half uur. Ik staar terug, hopelijk stopt het staren. Maar de hint wordt niet begrepen of zelfs niet opgemerkt. Koeien lopen door de straten. Honden zijn aan het vechten. Mensen poepen in de weide. Ze plassen op de straat. Gekkenhuis.... letterlijk.
Mensen uit India gaan naar Varanassi, de Mekka van de Hindu, om daar vervolgens hun geliefde te creemeren. Vlak naast de ganges, open en bloot. Lichaamsdelen die verbranden en ik wandel door de rook van stukjes stof van deze lijken. De stukken die niet worden verbrand worden in de Ganges gegooid. Heilig rivierwater van de Hindu waar mensen in badderen, hun haren in wassen, tanden mee poetsen, en hun was doen. Elke avond is er in Varanassi een ceremonie, ik kreeg een rode stip op m'n hoofd gedrukt en een bloemetje met een kaarsje. Om dit bloemetje en kaarsje, gemaakt in een kommetje van bladeren, in het water te laten varen.

Na een reis van 23 uur (trein reed gemiddeld 30 km per uur!) kwam ik aan in Agra, om de Taj Mahal te bezichtigen. Het is een ongelofelijk mooi gebouw en ik was echt super blij dat ik dit had gedaan! :) Wel een lange rit voor een gebouwtje :)

De volgende dag ging ik alleen verder reizen door India. Mijn reisbuddy had besloten om naar Dehli te gaan en ik naar het Zuiden. Ik voelde me toch niet helemaal prettig in het Noorden van India met al die starende mannen ;) De treinreis van Agra naar Mumbai was weer een behoorlijke lange treinreis. In een week heb ik ongeveer 50 uur in de trein gezeten!! Het was een hele ervaring. Ik zat bij een familie en heb met hen gepraat over de verschillen in culturen en ze gaven me een traditionele home made avondmaal! Het eerste wat ik zag in Mumbai was dat er wiet planten gewoon langs het spoor groeien, zo apart! De aankomst in Mumbai heb ik als een enorme opluchting ervaren; veel meer vrouwen op straat en de mensen zijn een stuk relaxeder dan in het noorden van India!

In Mumbai had ik ongeveer 12 uur de tijd om de stad te bekijken. Ik ontmoette twee Italiaanse jongens en deze hadden een afspraak met een student uit India van 27 jaar om daar te couchsurfen. Deze jongen nam ons mee naar lokale plekken van Mumbai. Ook hebben we gepraat over de verschillen tussen Europa en India en ik ben tot de ontdekking gekomen dat zijn leven eigenlijk helemaal niet zoveel verschilt als die van mij :) !!

's Avonds vertrok de nachttrein naar Goa. Een ontzettende toeristische plek met feestvierende Russen. Ik heb gemixte verhalen gehoord over deze plek: 'Goa is geen India' en het zou absoluut niet meer zijn wat het geweest is (vroeger was dit een ultieme hippieplek). Ook heb ik hele goede verhalen gehoord en mensen die de tijd van hun leven hier hebben gehad! Op 9 januari kwam ik aan in Goa en tot nu toe heb ik hier een hele relaxede tijd. Er zijn een hoop leuke goa feestjes, en de avond voor mijn verjaardag heb ik het hele hostel bij elkaar verzameld om gezamelijk naar een goa feest te gaan! Dit was echt super: palmbomen geverfd in neon-verf en iedereen uit z'n dak!! Helaas was die avond van korte duur: mijn eerste echte buikgriep deze reis is begonnen net een uur nadat ik jarig was! De dag na mijn verjaardag ging het een stuk beter en waagde ik een nieuwe poging. Ook deze avond eindigde boven de wc-pot, en nee.. niet omdat ik teveel tropische cocktails had gedronken ;) Wel heb ik die dag heerlijke cakejes gemaakt met mijn vrienden uit India. Zij hebben mij ook een hoop geleerd over de cultuur hier en ik vind het echt een super ervaring dat ik deze mensen heb leren kennen en zal ze ook erg missen. Misschien dat ik met deze chillerts Holi festival ga vieren in Calcutta :D Morgenochtend zal ik vertrekken naar een andere locatie :D Welke dat precies is, weet ik nog niet <3


Liefs uit Goa

  • 15 Januari 2014 - 16:22

    Lizzy:

    Ohhhhh wat een heerlijk verhaal weer babette! Leuk!! Geniet ervan en ik hoop dat je ondertussen een beetje opgeknapt bent! ENJOYY!! xx

  • 17 Januari 2014 - 10:42

    Desirée :

    Hey Babs,

    Ja goa is super!!!! Balen dat je ziek was, veel cola drinken en bananan eten!!! Have fun and enjoy! Dikke x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Lukla

Actief sinds 29 Nov. 2013
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 7402

Voorgaande reizen:

03 December 2013 - 24 April 2014

Mount everest, here i come!

Landen bezocht: